سازمان هواپیمایی کشوری عذرخواهی کرد
۰ نظر Share

سازمان هواپیمایی کشوری عذرخواهی کرد

سیاسی

سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص مشخص شدن علت سانحه پرواز ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اوکراینی بیانیه‌ای صادر کرد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:


بسمه تعالی

دیگران را هم، غم هست به دل غم من لیک غمی غمناک است

هر سانحه هوایی برای سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران، رویدادی تلخ است و کارکنان این سازمان، در اوج اندوه باید به انجام وظایفی در بررسی سوانح و نظارت‌های تخصصی بپردازند تا امانتداری شایسته برای ایمنی و آسایش هموطنان در بخش هوایی باشند.

پس از چند روز تلاش بی وقفه و شبانه‌روزی، اطلاع یافتن از اصابت موشک پدافندی به پرواز ۷۵۲ اوکراینی، تاسف و ناراحتی ما را نیز مضاعف کرد.

شجاعت و صداقت مثال زدنی نیرو‌های مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در بیان واقعیت و پذیرفتن مسئولیت فاجعه‌ای که در یک بافت پر تنش، از خطایی انسانی ناشی شده است، دلیل سانحه رخ داده را روشن نمود.

بیان توضیحاتی تخصصی از قبیل فرایند‌های محدود یا بسته اعلام کردن فضای کشور، مشاهدات و نتایج به دست آمده در بررسی‌های اولیه سازمان، و اقدامات و هماهنگی‌های بین‌المللی انجام شده، به دلیل پرهیز از ایجاد تلقی و سوء تفاهم مبنی بر توجیه این شرایط، در فرصت‌های آتی ارائه خواهند شد.

آنچه که توسط مردم عزیز مشاهده شد این بود که سازمان با قدرت و قطعیت فرضیه اصابت موشک به هواپیما را رد می‌نمود و برای موضع خود دلیل و تحلیل نیز ارائه می‌کرد و اکنون مشخص شده است که واقعیت همان بوده که سازمان آن را نفی می‌نمود.

سازمان خود را امانت‌دار مردم و نظام می‌داند، اعتماد صاحب امانت، بزرگترین سرمایه امانتدار و از دست دادن آن، بزرگترین خسران برای او است.

سازمان هواپیمایی کشوری، بابت تناقض در اطلاعات ارائه شده، ابتدا از بازماندگان محترم شهدای این واقعه پوزش می‌طلبد و سپس از تمامی هموطنانی که با نگرانی اخبار منتشر شده را دنبال می‌نمودند و این تناقض را مشاهده نمودند و همچنین تمامی علاقمندان و تحلیل‌گرانی که بر این مبنا، به دفاع از صنعت هوانوردی کشور پرداختند صمیمانه عذرخواهی می‌کند.

ما تحت هیچ فشار و توصیه‌ای برای کتمان واقعیت نبوده‌ایم و هیچ نیتی برای پنهان کردن واقعیت نداشته‌ایم. ما اطلاعاتی که در اختیار و به آن باور داشتیم را منتشر کردیم و از بابت اشتباه بودن آن متاسفیم.

صنعت هواپیمایی ایران، از دسترسی به آنچه سایر رقبا از آن برخوردارند بی بهره‌ بوده، و این صنعت تنها به اتکاء نیروی انسانی متخصص ایرانی و پشتیبانی مسافران و مردم عزیز به رشد خود ادامه داده است.

سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت مجدد این سانحه به محضر مقام معظم رهبری، بازماندگان این سانحه در ایران و سایر کشور‌ها و عموم ملت شریف، اطمینان می‌دهد که استوارتر و هوشمندانه‌تر از قبل، به نمایندگی از حاکمیت و مردم به انجام وظیفه در این صنعت خواهد پرداخت و با دقت و صداقت نسبت به شناسایی مداوم نقاط ضعف و رفع آن‌ها و تقویت فرصت‌های موجود همت خواهد گمارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی