چه کار هایی  موجب سرطان در چشم می‌شود
۰ نظر Share

چه کار هایی موجب سرطان در چشم می‌شود

سلامت

سعید یادگاری متخصص چشم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عوارض نگاه کردن به گوشی هنگام شب، اظهار کرد: اگر افراد به طور مداوم و طولانی به صفحه نمایش خیره شوند، ممکن است آسیب‌های جدی به چشم  وارد شود. افرادی که به سختی از چشم خود کار می‌کشند بیشتر دچار سوزش و درد می‌شوند و حتی بعد از گذشت زمان، چشمشان در اثر نگاه طولانی و مداوم ضعیف خواهد شد.

او در ادامه افزود: بدن  تمام افراد از نوعی چرخه طبیعی پیروی می‌کند که کمک خواهد کرد تا در طول روز بیدار و هوشیار باشند و در شب استراحت کافی داشته باشند اما وقتی موقع آماده شدن برای خواب به صفحات دستگاه‌های الکترونیکی  نگاه می‌کنید، مغز گیج می‌شود زیرا   برای مغز شبیه به نور در زمان صبح است و همان تاثیر را روی مغز می‌گذارد. این نور موجب می‌شود تا مغز تولید ملاتونین را متوقف کند. ملاتونین همان هورمونی است که به بدن  اجازه می‌دهد تا رسیدن زمان خواب را حس کند.

یادگاری گفت: بنابراین بهتر است افراد  پیش از زیاده‌روی در استفاده از تکنولوژی‌های روز مانند تلفن همراه و نرم‌افزارهای هیجان‌انگیز به فکر سلامتی خود باشند و از نحوه بهره‌گیری مطلوب آنها مطلع شوند. استفاده بی‌رویه از تکنولوژی تهدید بسیار جدی برای آیندگان است.

عوارض استفاده از گوش در شب

متخصص چشم تصریح کرد:  خیره شدن به تلفن همراه در شرایط عادی هم با اینکه به چشمان آسیب می‌زند، ممکن است  در اثر زیاده‌روی باعث بیماری‌هایی نظیر خشکی چشم و غیره شود، اما یک عادت اشتباه در نحوه‌ خیره شدن به تلفن همراه وجود دارد و آن هم خیره شدن تنها با استفاده از یک چشم است. شاید برای خیلی از افراد هم پیش آمده باشد که هنگامی‌ که روی تخت‌خواب دراز کشیده‌اند و روی پهلوی خود قرار گرفته‌اند، یک چشمشان را درون بالشت فرو ببرند یا حتی آنها را می‌بندند و با چشم دیگر به صفحه‌ نمایشگر تلفن همراه، تبلت یا لپ‌تاپ خیره می‌شوند. 

او بیان کرد: این عمل در فرد باعث می‌شود که یکی از چشم‌های او به روشنایی و دیگری به تاریکی عادت کند. این اتفاق موجب اختلال و مشکل در دید فرد می‌شود. در نتیجه هنگامی‌ که چراغ‌ها را خاموش می‌کنند و هر دو چشم در  معرض تاریکی قرار می‌‌گیرند، آن چشمی که با روشنایی سازگار شده و عادت کرده بود، دچار نابینایی موقت می‌شود و برای فرد، یک حالت کوری موقت ایجاد می‌شود و حس اختلال بینایی در چشمانش به وجود می‌آید.

عوارض استفاده از گوشی در شب

یادگاری گفت: البته همه افراد درصورت استفاده طولانی‌مدت از رایانه باید عینک‌های ویژه کار با رایانه بزنند که دارای پوشش ویژه ضدتابش‌های مضر باشد. بدون استثناء استفاده از عینک‌های آفتابی برای تمام افراد در تمام فصول اکیداً توصیه می‌شود چراکه تابش‌های مستمر نور خورشید هم مخرب‌ترین تاثیر را در بینایی و افزایش خطر ابتلا به تومور‌های چشمی می‌گذارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی