درمان گرفتگی صدا
۰ نظر Share

درمان گرفتگی صدا

سلامت

۱. زنجبیل

زنجبیل گیاه دارویی بسیار موثری برای درمان گرفتگی صدا است. این گیاه غشاء مخاطی اطراف حنجره را نرم می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد. برای استفاده از زنجبیل جهت درمان گرفتگی صدا برش‌های نازکی از آن را آماده کنید و بخورید. برای بهبود طعم برش‌های زنجبیل می‌توانید کمی نمک و آب لیمو هم به آنها اضافه کنید. روش دیگر این است که می‌توانید یک قاشق غذاخوری زنجبیل ریز خرد شده را در یک فنجان آب جوش دم کنید و بعد چای را با کمی عسل بنوشید. مکیدن آبنبات زنجبیلی هم گزینه دیگری است.

۲. درمان خانگی گرفتگی صدا با عسل

عسل برای درمان گرفتگی صدا بسیار موثر است. این ماده گلوی تحریک شده را نرم و به کاهش التهاب کمک می‌کند. چند بار در روز یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک بخورید تا گلوی‌تان مرطوب بماند. یا یک تا دو قاشق غذاخوری عسل و مقدار کمی فلفل سیاه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و ترکیب حاصل را چند بار در روز بنوشید.

۳. سرکه سیب

برای تسکین درد گلو و بهبود گرفتگی صدا، از سرکه سیب هم می‌توانید استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری سرکه را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. ترکیب حاصل را چند بار در روز بنوشید. همچنین می‌توانید آب و سرکه را به نسبت برابر با هم مخلوط کنید و با محلول به دست آمده دو بار در روز قرقره کنید.

درمان خانگی گرفتگی صدا

۴. درمان خانگی گرفتگی صدا با قرقره با آب نمک

قرقره کردن با آب نمک، درمان موثری برای برگرداندن صدای طبیعی‌تان است. در حالی که نمک به حذف خلط از دستگاه تنفسی کمک می‌کند، آب گرم سوزش گلو را کاهش می‌دهد. نمک به دلیل خواص ضدعفونی‌کننده‌ای که دارد می‌تواند از عفونت گلو پیشگیری کند. ۱ قاشق چایخوری نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. خوب هم بزنید تا نمک حل شود و با این محلول ۲ تا ۳ بار در روز قرقره کنید.

۵. بخور

یکی از دلایل شایع گرفتگی صدا خشکی گلو است. بنابراین استفاده از بخار می‌تواند تا حدی به رفع مشکل کمک کند. برای انجام این درمان مقداری آب را در کتری بجوشانید. چند قطره روغن اسطوخودوس، بابونه و آویشن به آب جوش اضافه کنید. سرتان را در حالی که با یک حوله پوشانده‌اید روی کتری بگیرید و بخار را استنشاق کنید. این درمان را هر روز انجام بدهید.

۶. درمان خانگی گرفتگی صدا با لیمو

لیمو می‌تواند گلو را مرطوب کند و سوزش و التهاب را کاهش بدهد. ۱ قاشق غذاخوری عسل و لیمو را در یک لیوان آب گرم بریزید. سپس ترکیب را آرام آرام بنوشید. همچنین می‌توانید مقداری نمک روی یک برش لیمو بپاشید و کم کم آن را بمکید.

منبع: top10homeremedies

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی