انتقام سخت ایران چه بود؟ حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در عراق
۰ نظر Share

انتقام سخت ایران چه بود؟ حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در عراق

سلامت

پایگاه عین الاسد -واقع در استان الانبار در غرب عراق- همان پایگاهی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته در بازدید از آن اعلام کرد نیروهای آمریکایی در عراق می‌مانند تا از آنجا فعالیت‌های ایران را تحت نظر داشته باشند.

یک مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در گفتگو با خبرنگار واشنگتن پست خبر حمله موشکی ایران به این پایگاه را تایید کرده است. در عین حال، برخی منابع خبری دیگر اعلام کرده‌اند که علاوه بر عین‌الاسد، پایگاه‌های نظامی دیگر آمریکا در عراق نیز هدف حمله گسترده قرار گرفته‌اند.

خبرنگار صدای آمریکا به نقل از منابع آگاه از اصابت حدود 30 فروند موشک به پایگاه نظامی عین‌الاسد خبر داده است اما هنوز اطلاعاتی از تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ضمن تایید خبر این حمله اعلام کرد رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفقیت‌آمیز با نام "شهید سلیمانی" با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه عین‌الاسد را در هم کوبیدند.

سپاه پاسداران در این بیانیه هشدار داده است "هرگونه شرارت مجدد یا تحرک تجاوزگرانه با پاسخ‌های کوبنده‌تر و دردناک‌تری مواجه خواهد شد."

برخی منابع داخلی اعلام کرده‌اند که موشک‌های بالستیک سپاه از سمت کرمانشاه و لرستان به سوی پایگاه عین‌الاسد شلیک شده‌اند. به گفته برخی منابع منطقه‌ای، نیروهای مقاومت اسلامی عراق نیز همزمان با حمله موشکی سپاه، راکت‌هایی را به سمت این پایگاه شلیک کرده‌اند.

خبرنگار نیویورک‌تایمز می‌گوید اولین موشک در ساعت 1:20 بامداد به وقت محلی به پایگاه هوایی عین‌الاسد اصابت کرده است؛ یعنی همان ساعتی که آمریکا با موشک خودروی حامل قاسم سلیمانی (فرمانده فقید نیروی قدس سپاه) را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد.

در پی انتشار خبر حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن از گزارش‌ها درباره حمله موشکی به نیروهای خود مطلع است و دونالد ترامپ نیز در جریان این گزارش‌ها قرار گرفته و اوضاع را به دقت دنبال می‌کند.

برخی گزارش‌ها از کشته شدن 20 نیروی آمریکایی در حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد حکایت دارد اما هنوز هیچ منبع رسمی این گزارش‌ها را تایید نکرده است. خبرنگار المیادین می‌گوید آن بخش از پایگاه عین‌الاسد که در اختیار آمریکا قرار دارد به طور کامل ویران شده است.

آخرین آماری که از تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی عین‌الاسد موجود است حدود 4 هزار نفر است.

به گفته المیادین، یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق نیز هدف حمله قرار گرفته است. پنتاگون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که ایران بیش از 12 فروند موشک به سمت نیروهای آمریکایی در عراق شلیک کرده و دستکم دو پایگاه در الاسد و اربیل را هدف قرار داده است.

طبق برخی گزارش‌ها، همزمان با محقق شدن وعده انتقام سخت سپاه، نوای «الله اکبر» در شهرهای مختلف کشور طنین‌انداز شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی