راه‌های جلوگیری از قوز کردن کودکان و دانش آموزان
۰ نظر Share

راه‌های جلوگیری از قوز کردن کودکان و دانش آموزان

سلامت

پرهام پارسانژاد نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های والدین خم شدن زیاد کودکان و خطر ابتلا به قوز در بزرگسالی است.

او در ادامه افزود: تمرین و ورزش‌هایی وجود دارد که از قوز کردن دانش‌آموزان و کودکان در بزرگسالی جلوگیری می‌کنند.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی یادآوری کرد: قبل از ورزش و تمرین کردن مسائل مهمی وجود دارد که باید آنها را تغییر داد.

پارسانژاد تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین تغییرات در فاصله نیمکت‌های دانش‌آموز در مدرسه و فاصله میز برای حل تکالیف در خانه است.

او در ادامه افزود: فاصله نیمکت باید به طوری باشد که دانش‌آموزان به راحتی بتوانند تکیه بدهند و بهتر است در آخر نیمکت و میز خود ننشینند.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی اظهار کرد: مسئله مهم دیگر بعد از فاصله نیمکت‌ها، کوله پشتی‌ها هستند.

پارسانژاد گفت: مادران باید در خرید کوله فرزند خود دقت کافی داشته باشند و کوله پشتی‌هایی را که بسیار سنگین هستند انتخاب نکنند و به این مسئله که دانش‌آموز کوله‌های بسیار سنگین را حمل نکند نیز توجه داشته باشند.

او در ادامه افزود: خانواده‌ها باید به کودکان خود یادآوری کنند کوله پشتی را بر هر دو دوش خود قرار دهند و فقط روی یک دوش نگذارند.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر رعایت این موارد، تمرین و ورزش‌هایی وجود دارد که باعث بهبود و جلوگیری از قوز کردن می‌شود.

 

پارسانژاد در ادامه افزود: دانش آموزان در خانه و منزل خود پس از مدتی نشستن باید بایستند و کتف خود را به مدت ۶ تا ۱۰ ثانیه هر روز صبح ظهر و شب به عقب ببرند و نگه دارند.

این فیزیوتراپیست بیان کرد: حرکت کششی دیگری که دانش آموزان باید انجام دهند حرکت شانه‌هاست، به طوری که شانه‌های خود را به مدت ۲۰ ثانیه به عقب و سپس به جلو حرکت دهند؛ این عمل در طول روز برای جلوگیری از ایجاد قوز ۲۰ ثانیه - ۲۰ ثانیه باید صورت گیرد.

او بیان کرد: ورزش دیگری که دانش آموزان لازم است انجام دهند حرکت قورباغه است، به صورتی که کودکان و دانش آموزان در حد فاصل مناسب کنج دیوار بایستند و با حرکات اصولی یاد گرفته شده ۱۰ شماره سینه خود را به دیوار نزدیک و دور کنند.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی در آخر توصیه کرد: افراد قبل از ورزش قورباغه باید اصول انجام دادن این ورزش را یاد گرفته باشند و خودسرانه این ورزش را انجام ندهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی