صفر تا صد چگونگی نوشتن چک/ اگر نمی‌خواهید کلاه سرتان برود این نکات را آویزه گوشتان کنید
۰ نظر Share

صفر تا صد چگونگی نوشتن چک/ اگر نمی‌خواهید کلاه سرتان برود این نکات را آویزه گوشتان کنید

اموزش

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از طریق چک و نوشتن آن ممکن است کلاهبرداری‌های بسیاری صورت بگیرد. برای نوشتن چک باید به نکات بسیار ریزی توجه داشت، زیرا نادیده گرفتن  هر کدام از این نکات می‌تواند منشاء یک کلاهبرداری بزرگ باشد.

اولین قدم برای نوشتن چک مبلغ آن است و باید در قسمت بالای سمت راست مبلغ چک هم به صورت عددی و هم به صورت  حروفی و در قالب ریال نوشته شود و باید توجه داشت که در صورت بروز مشکل به عدد حروفی توجه می‌شود.

سپس در قسمت وجه باید حتما اسم شخص را به صورت کامل و خوانا بنویسید و تا حد ممکن سعی کنید از نوشتن وجه حامل خودداری کنید، زیرا در این صورت هر فردی می‌تواند از چک شما سوء استفاده کند.

استفاده از خودکار شخصی را فراموش نکنید  

پس از نوشتن نام شخص گیرنده چک باید علت ارائه چک را هم ذکر کنید، برای مثال بنویسید چک بابت خرید یک دستگاه آپارتمان صادر شده است.

سعی کنید همواره برای نوشتن چک از یک خودکار مخصوص و شخصی استفاده کنید و از خودکار افراد دیگر استفاده‌ای نداشته باشید، زیرا برخی از کلاهبرداران خودکارهایی دارند که جوهر آنها پس از مدت زمانی خود به خود پاک می‌شود یا قابلیت پاک شدن دارد.

یکی دیگر از نکات مهم هنگام ارائه چک این است که امضای شما ساده نباشد، زیرا امضای ساده را هر فردی می‌تواند به راحتی هر چه تمام‌تر جعل کند علاوه بر امضای مخصوص یکه باید کمی پیچیده باشد حتما نام و نام خانوادگی و تاریخ را ذیل امضای خود بنویسید.

سعی کنید تا همواره در بالای  قسمت مبلغ بنویسید چک بدون خط خوردگی است و دو طرف آن را علامت ضربدر x  قرار دهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی