ورزش های پشت میز
۱ نظر Share

ورزش های پشت میز

سلامت

دنیای ماشینی امروز فرصت‌ها را از افراد گرفته، اما این بدان معنی نیست که چون وقت نداریم، ورزش نکنیم. پشت میزنشینی و مخصوصا کار طولانی با رایانه، از جمله مشاغلی است که این روزها خیلی‌ها درگیر آن هستند. ازاین‌رو خواستیم تمرینات ورزشی حین کار طولانی پشت میز و مخصوصا هنگام فعالیت با رایانه را بیان کنیم.

فراموش نکنید برای اجرای این حرکات نه لباس ورزشی لازم است و نه گرم کردن بدن؛ بنابراین در هر جایی می‌‌توانید این تمرینات را انجام دهید.

مرحله های 1و2و3

حرکت اول :

حرکت اول را مطابق شکل می‌بینید. در این حرکت، کمر را به حالت قائم در‌آورید. حال دست‌ها را از پشت گره کنید. سپس با حرکت فنری هر دو دست سعی کنید کشش متعادلی را در عضلات پشت بازو و ساعد خود پدید آورید. این حرکت را 10 مرتبه و در 3 ست(مرحله) متوالی با فواصل یک دقیقه انجام دهید.

حرکت دوم :

این حرکت هم مطابق شکل تقریبا شبیه حرکت قبلی است، با این تفاوت که این حرکت را می‌بایست از بالا اجرا کرد. در این حرکت، عضلات زیر بغل و قسمت پشتی عضله دلتوئید بسیار درگیر می‌شود که در رفع خستگی دست‌ها بسیار مفید است. این حرکت نیز می‌بایست به شکل فنری10 مرتبه و در 3 ست با فاصله یک دقیقه انجام شود.

حرکت سوم :

 این حرکت دقیقا برای تقویت عضله زیر بغل است و می‌بایست با دقت انجام گیرد. برای انجام این حرکت باید بلند شوید و پاها را به عرض شانه باز کنید. حال مطابق شکل، آرنج دست راست را با دست چپ بگیرید و مطابق شکل، حرکت کششی را انجام دهید. یک بار دیگر هم، حرکت را برای دست چپ اجرا کنید.

سعی کنید حرکت به آرامی و مطابق توانایی شما انجام شود. این حرکت را 10 مرتبه و در 3 ست با فاصله یک دقیقه برای هر دست انجام دهید.

مرحله های 4و5و6

حرکت چهارم ‌:

این حرکت برای تقویت عضلات شانه است و به سرعت خستگی این عضلات را می‌گیرد. برای انجام این حرکت در حالی که نشسته‌اید (یا ایستاده اید)‌، شانه‌های خود را به آرامی بالا بیاورید و آرام به حالت قبلی برگردانید. این حرکت را 15 مرتبه و در 3 ست به فاصله یک دقیقه اجرا کنید.

حرکت پنجم ‌:

 روی صندلی بنشینید. دست راست را مطابق شکل بدون آن که از مفصل آرنج خم شود، بلند کنید و به حالت کشیده درآورید. سعی کنید تمامی عضلات ناحیه پشت ساعد، پشت بازو و زیر بغل شما کشیده شود. این حرکت را 15 مرتبه در 3 ست و به فاصله یک دقیقه انجام دهید.

حرکت ششم ‌:

 این حرکت در رفع خستگی انگشتان و مچ دست بسیار موثر است. مطابق شکل کف دست‌ها را به هم بچسبانید و حرکت چرخشی دست را از مفصل مچ دست انجام دهید. این حرکت را 15 مرتبه و در 3 ست با فاصله یک دقیقه انجام دهید.

سعی کنید هنگام انجام این حرکت بایستید، یا به حالت صحیح و اصولی پشت میز خود قرار بگیرید. آنچه در اجرای همه این حرکات ارزش دارد، پرهیز از هر نوع شتاب زدگی است، زیرا اگرچه این حرکات سبب رفع خستگی فرد می‌شود، ولی اگر به سرعت انجام شود، می‌تواند باعث کشیدگی دردناک عضلات شود.

جام جم

 

نظرات (۱)

  1. دکودات

    واقعا انجام این ورزشها واجبه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی