چگونه عکس‌های جذاب‌تری بگیریم؟/ چند نکته کلیدی برای خلق عکس‌های دیدنی
۰ نظر Share

چگونه عکس‌های جذاب‌تری بگیریم؟/ چند نکته کلیدی برای خلق عکس‌های دیدنی

اموزش

فصل تابستان یکی از فصل‌های بسیار مناسب برای عکاسی از سوژه‌های مختلف است.

فصل تابستان یکی از بهترین زمان‌ها برای عکاسی در فضای باز است و عکاسان حرفه‌ای از این زمان برای خلق آثار هنری خود به بهترین شکل استفاده می‌کنند.

اگر به دنبال ارتقای مهارت‌های عکاسی خود هستید، اکنون بهترین زمان برای رسیدن به این هدف است و در این مطلب ایده‌هایی را برای عکاسی کردن در تابستان برای شما گردآوری کرده ایم.

۱- استفاده از فیلتر پلاریزه

برای هر عکاس حرفه‌ای یک فیلتر پلاریزه بخشی جدایی ناپذیر از تجهیزات حرفه‌ای به شمار می‌آید. این فیلتر می‌تواند موجب تقویت و غنی شدن رنگ‌ها در عکس شود و از این طریق عمق بیشتری را در عکس به وجود می‌آورد. با استفاده از یک فیلتر پلاریزه ابر‌ها به شکل مجزا از آسمان و به صورت برجسته در عکس دیده شده و جزئیات بهتری را در عکس نمایان می‌سازد.

نکته‌هایی کلیدی برای عکاسی در فصل تابستان

۲- استفاده از فیلتر GND

فیلتر‌های GND ابزار‌هایی مخصوص برای استفاده در تابستان هستند. در جایی که نورسنجی از پهنه آسمان در مقایسه با سایر بخش‌های صحنه دارای وضعیت متفاوتی است؛ یک فیلتر GND در این زمینه به شما کمک می‌کند تا اثر متفاوتی را به دست بیاورید. در عکاسی به هنگام غروب آفتاب و یا در زمانی که یک آسمان بسیار روشن و پیش زمینه تاریک‌تر برای عکاسی داریم،  این فیلتر به کار خواهد آمد.

۳-عکاسی در ساعت‌های طلایی

به زمان‌های کوتاه بعد از طلوع آفتاب و یا لحظاتی قبل از غروب آفتاب ساعت‌های طلایی گفته می‌شود. بیشتر عکاسان حرفه‌ای این زمان‌ها را بهترین ساعت برای عکاسی به شمار می‌آورند.

نکته‌هایی کلیدی برای عکاسی در فصل تابستان
در طول ساعت‌های طلایی، تابش نور آفتاب بسیار نرم بوده و تنالیته رنگ طلایی در درون عکس به وجود می‌آید. نوع نور موجود در این ساعتها حالتی دراماتیک در عکس‌های پرتره و یا منظره به وجود آورده و جذابیت زیادی را به عکس‌ها می‌بخشد.

۴- استفاده از لنز‌های جدید

تابستان بهترین زمان برای امتحان کردن لوازم و ابزار‌های جدید است. در روز‌های گرم و طولانی تابستان استفاده از لنز‌های پرایم و لنز‌های واید انگل در عکاسی خیابانی و عکاسی منظره را امتحان کنید.

نکته‌هایی کلیدی برای عکاسی در فصل تابستان

۵- استفاده از رنگ‌ها

برای عکاسی در فصل تابستان رنگ‌ها جوهره و عنصر اساسی عکس‌ها هستند. تنوع رنگ‌های موجود در محیط بخش اصلی ترکیب بندی یک عکس را تشکیل می‌دهد. در این زمان محیط‌های دارای تنوع رنگی گسترده را برای عکاسی انتخاب کنید.

۶-استفاده از انتشار قطرات

رنگ‌ها را با قطرات آب پراکنده شده ترکیب کنید. این ممکن است یک تکنیک سخت برای عکاسی باشد، اما در صورتی که در آن به مهارت دست پیدا کنید ، جذابیت‌های زیادی را به دست خواهید آورد.

نکته‌هایی کلیدی برای عکاسی در فصل تابستان

۷-عکاسی از سوژه‌های ثابت

عکاسی از سوژه‌های ثابت در فضای باز، یکی از بهترین ایده‌ها برای عکس گرفتن در تابستان است. خودتان صحنه‌ای را به وجود بیاورید و سوژه را به سلیقه خود مرتب کنید و عکس بگیرید.

نکته‌هایی کلیدی برای عکاسی در فصل تابستان

۸- پرتره

اگر به عکاسی پرتره علاقمند هستید، تابستان بهترین فصل برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها است. سوژه را در محیط و فضای باز قرار دهید و با کمک ترکیب نور طبیعی و نور‌های مصنوعی صحنه‌های تازه‌ای را خلق کنید.

۹- عکاسی از حیات وحش

در هر محیط طبیعی مجموعه‌ای از جانداران وجود خواهند داشت و عکاسی از آن‌ها عمق و بعد جدیدی را در سبک عکاسی شما به وجود خواهد آورد.

نکته‌هایی کلیدی برای عکاسی در فصل تابستان

۱۰- نوردهی طولانی

عکاسی با تکنیک نور دهی طولانی یکی از معروفترین تکنیک‌های عکاسی به شمار می‌آید. سرعت شاتر دوربین را پایین بیاورید و حالت‌های نرم و مخملی را بر روی سوژه‌های دارای حرکت به وجود آورید.

انتهای پیام/

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی