طرح جامع تابستانی شبکه قرآن و معارف سیما تشریح شد
۰ نظر Share

طرح جامع تابستانی شبکه قرآن و معارف سیما تشریح شد

اخبار فرهنگی و هنری مذهبی

نشست خبری تشریح طرح جامع تابستانی شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری طرح جامع تابستانی شبکه قرآن و معارف سیما، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن عرفاتی سرپرست این شبکه، امروز (سه شنبه ۴ تیرماه) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عرفاتی پیرامون طرح قرآنی ۱۴۵۳ گفت: طرح ۱۴۵۳ در حوزه انس با قرآن بزرگترین طرح ملی است که با همکاری معاونت صدا و معاونت استان‌ها و همچنین نهاد‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه بشارت ۱۴۵۳ شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ از شبکه قرآن با هدف پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و دانش آموزان و همچنین آموزش و تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم بر اساس منویات مقام معظم رهبری پخش می‌شود.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در خصوص برنامه‌های تابستانی این شبکه توضیح داد: برنامه «روزی بهتر» شنبه تا پنج شنبه ساعت ۹ صبح با محوریت خانواده و موضوعات بهداشت خانواده، طب سنتی، مسائل تربیتی، حجاب و عفاف و مسائل حقوقی پخش می شود. همچنین «یاد خدا» برنامه‌ای با موضوعات قرآنی و معارف اهل بیت (ع) و مهدویت است که شنبه تا پنج شنبه روی آنتن شبکه قرآن می‌رود.

وی افزود: «نوگلان قرآنی» شامل نمایش عروسکی، کارتون و انیمیشن‌های معارفی، نماهنگ و آثار ارسالی مخاطبان و تلاوت قرآن است که روز‌های زوج ساعت ۱۷ از شبکه قرآن روی آنتن می‌رود. «ستاره‌ها» پیرامون آشنایی با زندگی قرآنی حفاظ جوان است که در مشاغل اجتماعی فعال هستند و روز‌های پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۷ پخش خواهد شد.

عرفاتی عنوان کرد: «اسرا» با اجرای سید وحید مرتضوی به مرحله نیمه نهایی مسابقه تقلیدی از تلاوت‌های قاریان جهان اسلام می پردازد و روز‌های فرد ساعت ۲۲ پخش می شود. پخش تلاوت‌های درخواستی را هم روز‌های زوج ساعت ۲۲ خواهیم داشت. همچنین آموزش آسان حفظ جزء سی قرآن کریم را در برنامه مدرسه حفظ قرآن کریم تدارک دیده ایم. در برنامه «شمسه» هم به آموزش صوت و لحن، روخوانی و روانخوانی، مفاهیم و حفظ سوره‌های قرآن کریم می‌پردازیم. «تمنا» هم عنوان جنگ مفرح دینی با موضوعات دینی قرآنی و مهدویت از اماکن مذهبی کشور است.

وی اضافه کرد: برنامه «سفیر» هم به جشنواره کاروانی قرآنی در استان ها و برنامه هاتف با رویکرد فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و اجتماعی طلاب روی آنتن شبکه قرآن می‌رود. سنگر ولایت هم مستندی است که در مرحله تولید است و به معرفی مساجد موفق و ائمه جماعات شاخص می‌پردازد.

دبیر ستاد طرح قرآنی ۱۴۵۳ با بیان اینکه بودجه طرح با شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور هماهنگ شده است، تصریح کرد: همه نهاد‌ها و مراکزی که کار قرآنی انجام می‌دهند، به اجرای هر چه بهتر طرح کمک می‌کنند تا طرح ۱۴۵۳ همانند هر سال با یک گستردگی ملی و بلکه جهانی پیش رود.

عرفاتی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه دریافت پیامک شرکت‌کنندگان در طرح، زمینه مشارکت تسهیل شده است، گفت: سال گذشته بیش از هشت میلیون پیامک در سامانه طرح به ثبت رسید که یک رکورد در حوزه قرآنی است. حضور گسترده مخاطبان، نشان می‌دهد که مردم علاقه‌مند به کار قرآنی بوده و در طرح‌های ملی قرآنی حضور چشمگیری دارند.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: محتوای کار در تابستان، تثبیت حفظ جزء ۳۰ قرآن است که از سال گذشته آغاز شده است. بحث مفاهیم، روخوانی و هر آنچه مقدمه‌ای بر حفظ قرآن باشد، در این طرح پیگیری می‌شود و عزیزانی که از ابتدای تابستان همراه با این طرح باشند، می‌توانند هر روز از ساعت ۱۸ بحث تثبیت حفظ جزء ۳۰ را از شبکه قرآن و معارف سیما دنبال کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تقریباً تمامی شبکه‌های صدا و سیما با این طرح قرآنی همراه هستند، گفت: همه شبکه‌هایی که برنامه اذانگاهی دارند، با طرح ۱۴۵۳ همراه هستند و علاوه بر این شبکه‌های مختلف، برنامه‌های ویژه‌ای را نیز در این رابطه طراحی کرده‌اند که امیدوار هستیم با تلاشی که همه عزیزان در این رابطه خواهند داشت، بتوانیم امسال رکوردشکنی کرده و به رقم بیش از هشت میلیون پیامک دریافتی، دست پیدا کنیم.

عرفاتی در ادامه با بیان اینکه طرح تابستانه ۱۴۵۳ تا روز چهارم شهریورماه سال جاری و پیش از ماه محرم در حوزه رسانه‌ای ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: روز هفتم شهریورماه سال جاری نیز برنامه اختتامیه طرح تابستانه را خواهیم داشت و اجرای این طرح قرآنی موقتا در ماه محرم تعطیل می‌شود. همچنین، برای مهرماه سال جاری نیز همراه با سال تحصیلی جدید، بحث جدیدی را با آموزش و پرورش در رابطه با اجرای طرح خواهیم داشت.

سرپرست شبکه قرآن در ادامه بیان کرد: همزمان با فرارسیدن دهه کرامت شبکه قرآن برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است. «در لوای غدیر» ویژه برنامه از عید قربان تا غدیر است که در دهه ولایت و امامت به مدت ده روز روی آنتن می‌رود. همچنین مسابقه  کتاب شناسی خواهیم داشت که با رویکرد کتاب مرتبط با واقعه تاریخی غدیر خم است.

وی افزود: پوشش جشن‌ها و مراسم پیاده روی از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد جمکران را در برنامه‌ای با عنوان «مستند کاروان غدیر خم» پی می گیریم. برای اولین بار انتخاب بهترین ایستگاه صلواتی و آذین بندی‌ها و مراسم جشن‌های دهه امامت و ولایت با حمایت موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) را در دستور کار قرار می دهیم.

حجت السلام و المسلمین عرفاتی پیرامون دیگر برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه شیرازه به کتاب شناسی غدیر، برنامه آشنا به شرح و تبیین زیارت غدیریه امام هادی (ع)، برنامه میزان با محوریت روزشمار ایام ذی القعده با کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد وحجت الاسلام و المسلمین رفیعی روی آنتن شبکه قرآن می‌رود.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما درباره برنامه‌های دهه کرامت هم گفت: «غدیری باشیم» به فراز‌هایی از خطبه غدیر خم می‌پردازد. همچنین تمنا، در انتظار باران، مستند‌های ویژه، مستتد سعادتمندان، بیان سخنرانی ویژه، خورشید هدایت، حکمت ربانی، فیلم ابراهیم خلیل الله، پیام آوران وحی، اخلاق در نهج البلاغه، امیر بیان، دعای ندبه، دعای کمیل، دعای عرفه از برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما برای ایام دهه کرامت است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی