چهارشنبه پانزدهم خرداد عید فطر است
۰ نظر Share

چهارشنبه پانزدهم خرداد عید فطر است

اخبار مذهبی

بنا به اعلام دفتر ستاد استهلال رهبر انقلاب اسلامی، چهارشنبه پانزدهم خرداد، اول ماه شوال و مصادف با عید سعید فطر است.

حجت الاسلام موحدنژادعضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: ۱۰۰ گروه استهلال رصد ماه شوال را برعهده دارند و براساس نظرهای کارشناسی، غروب سه شنبه هلال ماه شوال رویت خواهد شد.

وی درباره برخی صحبت‌ها در خصوص هلال آغاز ماه مبارک رمضان نیز گفت: تشخیص ابتدای ماه و هلال آن مشکل بود و برخی از کارشناسان نظری داشتند که اگر شرایط جوی مساعد باشد هلال ماه دیده می‌شود آنچه به لحاظ شرعی اول ماه را ثابت می‌کند گزارش‌های اطمینان بخشی است که به ستاد استهلال دفتر دفتر رهبر معظم انقلاب می‌رسد.

حجت الاسلام موحدنژاد تأکید کرد: ۱۱۸ گروه برای تعیین آغاز ماه مبارک رمضان فعالیت داشتند و پیام‌های این گروه‌ها به ستاد منتقل شد و رؤیت هلال گزارش نشده بود، بنابراین از لحاظ شرعی همان روز اولی که برای ماه مبارک رمضان از سوی ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام شد درست بوده است.

وی خطاب به برخی رسانه‌ها که گفته بودند شب دوازدهم یا سیزدهم ماه کامل شده است نیز گفت: این ادعا برای شب دوازدهم به طور کامل اشتباه است، اما در خصوص شب سیزدهم که عده‌ای می‌گویند ماه کامل شد و ماه رمضان یک روز زودتر از اعلام رسمی شروع شده است یادآور شد که این مطلب نه از منظر علم نجوم و نه متون فقهی درست نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی