یک استاد حوزه و دانشگاه: امیرالمومنین(ع) شهید عدالت بود
۰ نظر Share

یک استاد حوزه و دانشگاه: امیرالمومنین(ع) شهید عدالت بود

مذهبی

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امیرالمومنین(ع) شهید عدالت بود؛ قطعا کسی که می‌خواهد عدالت را در جامعه ایجاد کند مخالفان سرسختی دارد که این مخالفت گاهی به قیمت از دست دادن جان وی تمام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) به عنوان امام پس از پیامبر جایگاه ویژه‌ای دارند. با قطع ارتباط نبوت به وسیله وحی، به دستور خدا، پیغمبر (ص) وصیت کردند که پس از ایشان، علی ابن ابیطالب (ع) ولی و جانشین و ادامه دهنده مسیر ایشان است.

وی افزود: پس از این بود که به دلیل مخالفت برخی با دستور خدا و پیامبر (ص)، موضوع خلافت امام علی (ع) به تأخیر افتاد اما زمانی که مردم متوجه اشتباه خود شدند جمعیت زیادی درب منزل مولا امیرالمومنین (ع) رفتند تا ایشان دوباره خلافتی که از وی گرفته شده بود را به دست بگیرند.

موسوی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) به مدت چهار سال و ۶ ماه خلافت را به دست گرفتند و با اجرای عدالت توسط ایشان، برخی طیف‌های موجود در جامعه اسلامی روبروی ایشان قرار گرفتند؛ یکی از این طیف‌ها خوارج بودند که با نظریات افراطی در مقابل ایشان ایستادند و تصمیم به قتل امیرالمومنین (ع) گرفتند و ابن ملجم در شب ۱۹ رمضان در محراب نماز در مسجد کوفه با ضرب شمشیر فرق امام علی (ع) را مجروح کرد و ایشان در نهایت در شب ۲۱ رمضان به شهادت رسیدند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امیرالمومنین (ع) شهید عدالت بود؛ قطعاً کسی که می‌خواهد عدالت را در جامعه ایجاد کند مخالفان سرسختی دارد که این مخالفت گاهی به قیمت از دست دادن جان وی تمام می‌شود.

موسوی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم حکومتی امام علی (ع) عدالت آن حضرت بود. یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان این بود که در میدان جنگ با شمشیر ذوالفقار که از هر دو سمت برنده بود، افراد زیادی از دشمان اسلام را به هلاکت می‌رساندند اما این مرد شجاع در رفتار با همه بسیار مهربان بودند و در کار خانه به حضرت زهرا (س) کمک می‌کردند و نسبت به یتیمان مهربان بودند؛ به گونه‌ای که زمانی که انسان آن شجاعت را در جنگ می‌دید می‌گفت چنین کارهایی از ایشان دور است یا زمانی که اخلاق ایشان در منزل را مشاهده می‌کرد فکر می‌کرد که وی آن فرد شجاع در میدان جنگ نیست.
انتهای پیام

منبع:ایسنا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

شبکه های اجتماعی